Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Viktnoja  (läst 730 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ilmar
Styrkelyftare
**

Antal inlägg: 1546

Visa profil
« skrivet: Mars 21, 2008, 19:57:07 »

I morgon är sista dagen av den intensiva uppladdningsfasen av min kreatinkur. Ofta åker vikten upp när man tar kreatin ... vad kommer vågen att visa imorgon bitti  Undecided? Den senaste tiden har jag hållit hektona under 107 kg-strecket (med undantag för någon vecka när det halkat över med ett hekto). Om det är något positivt eller negativt ... tja, man måste detaljstudera min träningsjournal för att få något svar på det. Om det ens går att få något entydigt svar, resultaten har pendlat en del. Men går jag och nojar mig för min vikt kan jag väl lika gärna börja använda nagellack också   Men 110 kg-gränsen är ändå inte alltför långt borta och ska jag väga fullt måste jag vara bra mycket starkare än vad jag är nu.

PS. Det kanske ska påpekas att jag väger mig lördag morgon före frukost - det är rutin, jag väger mig sällan eller aldrig några andra dagar.
« Senast ändrad: Juni 01, 2008, 19:25:13 av Ilmar » Loggat
Admin
Administrator

Antal inlägg: 766

Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: Mars 21, 2008, 20:27:11 »

Dags för dig att väga fullt i 110 kg klassen, du kan ju inte låta 3 kg gå till spillo bara för att du smygbygger... Roll Eyes
Loggat

"Skicka PM till admin vid frågor om forumets funktionalitet"
Ilmar
Styrkelyftare
**

Visa profil
« Svara #2 skrivet: Mars 22, 2008, 11:09:07 »

Vägde 107,5 kg i morse.
Loggat
Admin
Administrator

Visa profil Hemsida
« Svara #3 skrivet: April 04, 2008, 15:49:11 »

Massor av kilon att gå upp ju. Vi vill se prick 110 kg på serie 2:an Ilmar O0...
Loggat

Ilmar
Styrkelyftare
**

Visa profil
« Svara #4 skrivet: April 05, 2008, 09:08:29 »

Jag hoppas innerligt att jag kommer att lyfta mer än 110 kg ...
« Senast ändrad: Juni 01, 2008, 19:25:46 av Ilmar » Loggat
Admin
Administrator

Visa profil Hemsida
« Svara #5 skrivet: April 07, 2008, 22:50:55 »

Om du får väga till att lyfta så hoppas jag att du skojar... f@n
Loggat

Ilmar
Styrkelyftare
**

Visa profil
« Svara #6 skrivet: Juni 17, 2008, 14:54:15 »

Ny viktnoja ... jag påbörjade en ny kreatinkur igår (måndag 16/6). Såsom berättats på annat håll har min kropp varit på väg att kärva ihop de senaste kanske två veckorna, en process som vändes med en naprapatbehandling 17/6, och med detta har det också kommit trötthet och hängighet. Tanken har föresvävat mig att jag bara behövde bli loss med överspänningarna och förslitningsskadorna i kroppen för att bli mer på hugget på gymmet och i livet i allmänhet, att jag inte alls behöver käka kreatin, men å andra sidan utvisar erfarenheten att kreatin har som bäst effekt om man tar det i ungefär månadslånga perioder (intensivchocker om man så vill) och inte låter det gå alltför lång tid emellan. Den senaste kreatinkuren tog slut en eller ett par veckor före serieomgång 2, och den ligger nu en månad och en vecka (blir det väl?) bak i tiden. Antagligen läge att trycka kreatin för att få lite extra driv i lyften.  b@t
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: