Frågan kändes mer och mer aktuell när jag skrev mitt senaste inlägg (tråden Vad äter ni under en dag?), men då frågan inte riktigt hör till detta topic så är det väl bättre att ge det en egen tråd. Den hett efterlängtade lönen kom i fredags och så snart jag hade möjlighet satte jag in 4000 kr på mitt ICA-kort; det brukar jag alltsomoftast behöva göra vid lön. Vidare var jag och handlade på ICA i Täby Centrum igår och utnyttjade min 12% -rabatt. Räkningen landade på drygt 1700 kr. Detta inkluderade några flaskor After Shave, kaffe för i bästa fall en månad och det mesta av maten för de närmaste två veckorna. Det vore lite intressant att veta vad ni andra (framför allt ni andra styrkelyftare) lägger ner på mat under en månad. Har till exempel Olle och jag samma näringsbehov? När jag räknar ut våra respektive BMI får jag det till att jag ligger ungefär 1,2 enheter lägre, pratar vi om att lyfta kilon på flaket är det bara i marklyftet som jag klarar fler kilon (visst, i Styrkelyftsförbundets resultatlistor står det att jag bänkar 190 och Olle 180, men det är mindre relevant då Olle fick 190 kg underkänt bara på teknik. Och före mig i rankningen hamnar han ändå ... det finns för mycket korta människor

). Det vore faktiskt lite intressant att veta om Olle lägger ner lika mycket pengar på mat under en månad som jag, eller mer, eller mindre.