Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hur mycket pengar lägger ni på mat på en månad?  (läst 560 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ilmar
Styrkelyftare
**

Antal inlägg: 1546

Visa profil
« skrivet: Maj 25, 2008, 20:04:31 »

Frågan kändes mer och mer aktuell när jag skrev mitt senaste inlägg (tråden Vad äter ni under en dag?), men då frågan inte riktigt hör till detta topic så är det väl bättre att ge det en egen tråd. Den hett efterlängtade lönen kom i fredags och så snart jag hade möjlighet satte jag in 4000 kr på mitt ICA-kort; det brukar jag alltsomoftast behöva göra vid lön. Vidare var jag och handlade på ICA i Täby Centrum igår och utnyttjade min 12% -rabatt. Räkningen landade på drygt 1700 kr. Detta inkluderade några flaskor After Shave, kaffe för i bästa fall en månad och det mesta av maten för de närmaste två veckorna. Det vore lite intressant att veta vad ni andra (framför allt ni andra styrkelyftare) lägger ner på mat under en månad. Har till exempel Olle och jag samma näringsbehov? När jag räknar ut våra respektive BMI får jag det till att jag ligger ungefär 1,2 enheter lägre, pratar vi om att lyfta kilon på flaket är det bara i marklyftet som jag klarar fler kilon (visst, i Styrkelyftsförbundets resultatlistor står det att jag bänkar 190 och Olle 180, men det är mindre relevant då Olle fick 190 kg underkänt bara på teknik. Och före mig i rankningen hamnar han ändå ...  det finns för mycket korta människor  Angry). Det vore faktiskt lite intressant att veta om Olle lägger ner lika mycket pengar på mat under en månad som jag, eller mer, eller mindre. 
Loggat
Admin
Administrator

Antal inlägg: 766

Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: Maj 25, 2008, 20:38:27 »

Hehe du är rolig du Ilmar... :)

Jag och damen handlar för ca 3000 kr i månaden. Jag väger ca 20 kg mindre än dig och på sverigerankingen ligger du på 185:e plats och jag på 97:e plats. Nu har du alla siffror för att få svar på din fråga... O0

En sak håller jag med om att det var taskigt att jag inte fick 190 kg i bänkpressen då vissa andra godkänndes trots väl synliga rumplyft... :P

Vi får slå i sak att ta 200 kg snart på tävling...!
Loggat

"Skicka PM till admin vid frågor om forumets funktionalitet"
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: