Första gången på många år märken man av att det är full fart på styrkelyftslaget under sommaren.
Alex Doverlid kör på med sitt ryska böjprogram, tyvärr verkar ena armbågen bråka lite i bänkpressen men det skall vi få ordning på.
Ilmar Reinans tuffar på som ett tåg, funderar mycket över tekniken och försöker korrigera. En del grejer ser bättre och bättre ut. Men det finns också mycket att jobba på.
Peter Hjertén har satt en hel hög med PR på sistone och ett exempel är väl att han nyligen slog 200 kg gränsen i böjen. Så välkommen till 200 kg klubben Peter. O0
Hugo Sandberg slarvar lite med sommarträningen men jag tror nog att vi kan få fart på honom om ett tag. The Iron Bug gör att han inte kan hålla sig borta allt för länge...
Fredric Landerstedt kommer ha sin tävlingsdebut på serieomgång 3 i sept. Han imponerade stort för ett tag sedan då han drog 260 kg i marklyft utan större problem. Tror att denna tävlingsdebut kan bli riktigt lyckad.
Uffe Branheim har haft otur med en hel del förkylningar och dyligt på sistone och nu är han på semester. Men innan detta var han påväg till nya PR. tror han kommer komma tillbaka fort och sätta nya PR på serieomgång 3.
Björn Hygrell är ute och glider med sin nya båt men har hört att han är skadefri första gången på länge och att formen är på väg tillbaka. Vi håller tummarna för att sakerna håller bättre denna gång...
Carl Harju har äntligen börjat skriva träningsjournal igen och målet är att gå ner till 110 kg klassen fär att kunna kvala till SL-SM inom ett år eller två. detta ser vi fram mot... O0
Per Holmberg visade också tecken på att formen var påväg uppåt inför sommaren. Har inte träffat han på ett tag men något säger mig att vi kommer få se nya årsbästa på serieomgången.
Tomas Ring bröt ju oturligt två revben för ett tag sedan, men på förra serieomgången visade han att det inte var något som skulle stoppa honom. Det var ju tänkt att han skulle åka till veteran EM i styrkelyft. Men har inte hört något mer om det. Skall kolla upp detta och återkommer när jag vet mer.
Olle Harju, ja jag kör på med min lätta träning och har påbörjat omvandligen från vanligt marklyft till sumo marklyft. Än så änge går det bra och jag hoppas att man tar den där retsamma kvälgränsen till SM snart.
Robert Unt har kört på riktigt mycket på senare tid. Det kan bero på att han skall ner på schacktävling i Växsjö kommande vecka. Han har kört lätt men intensiv träning. Tror att han kommer ta sina PR rätt enkelt på nästa omgång.
Robert Dawidowicz är i ruggig bänkform. På förra serieomgången tog han kvälgränsen i 82,5 kg klassen utan problem och en medalj plats på bänk-sm är nog inte helt omöjligt.
Marek Dawidowicz är vår yngsta lyftare och på förra serieomgången visade han upp mycket fin teknik. Har inte fått några rapporter om hur hans träning går. Men kan utan att känna mig osäker säga att han kommer slå sina PR så det visslar om det...
Mattias Hedin är på semester och hans grundträning under sommaren uteblir som vanligt. Det är mycket synd då han var i bra form på förra serieomgången. Hoppas han kan komma tillbaka snabbt till nästa omgång.
Robert Bengtsson har jag inte hört eller sett sedan maj. Men jag vet att han kommer tillbaka när han får mer tid över. När han väl får tid över så vet jag att det kommer bli nya satsningar och PR.
Ronald Bengtsson har varit skadad i axeln sedan förra året. Han blir bättre och bättre men det går långsamt. Men är helt säker på att han kommer tillbaka. Kanske inte denna säsong men förhoppningsvis nästa... h@ppy