Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Tomas Ring om styrkelyfts SM 2009  (läst 437 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Admin
Administrator

Antal inlägg: 766

Visa profil Hemsida
« skrivet: Mars 10, 2009, 23:30:37 »

Så var det dags för Tomas att rapportera från ett SM igen. Han var så nära att hamna på pallen denna gången.

Citat
Hej

Tänkte att jag skulle få iväg en liten story på hur det gick i Sundsvall på Styrkelyft SM:

Började tävlingsdagen med att klockan 07.00 ta en 20 min promenad till sporthallen för en prov vägning. Hittade vågen och hade då bara 3,5 hg kvar. Förstod då att vikten blir inget problem i och med att jag skulle ju promenera tillbaka till hotellet igen!!.

Mycket riktigt så vägde jag in kl.10.30 på 82.2 kg.

Fick då också klart för mig att det dykt upp en deltagare till!!, en viss Fredrik Bäckström som var anmäld till 90kg hade bantat ner sig till 82,5!!.

Detta visade sig senare vara helt rätt av honom för han vann klassen !!

Själv kände jag mig hyfsat stark på uppvärmningen så jag hade förhoppningar om en bra dag.

Gick in på 240 i böjen, inga problem. Höjde till 255, gick också bra. Höjde till 265, underkänt med 2-1, synd, hade behövt den.

Bänken kändes också bra på uppvärmningen men sedan blev det en massa konstiga lyft.

Gick in på 175, kom snett, ramla nästan av bänken men på något sett fick jag upp stången och fick 3 vita lampor!!

Höjde till 180, kändes bra men underkänt med 2-1!! . Gick om på 180 men då kom jag snett igen och fick inte ens lyfta klart, klovarna tog stången!!.

Marken kändes så där på uppvärmningen, kände också att jag inte skulle kunna rå på Kristoffer Widegren som just nu låg efter mig i resultat listan men har lyft runt 280 i marklyft tidigare.

Jag gick in på 215, inga problem. Widegren gick in på 250kg. Då behövde jag lyfta 227,5 för att passera, så det gjordes utan problem. Widegren gick på 260, lätt !!. Jag behövde nu 237,5, hm vad göra, jag prövade med att byta dräkt till en trängre böjdräkt för att få lite mer hjälp i starten, det gick inte alls. Sedan ser jag att detta inte spelade någon roll för Widegren höjer till 275 i sista och inga problem där heller.

Summa summarum så hamnar man utanför pallen igen! 657.5 kg inte så tokigt men surt att denna Fredrik Bäckström dök upp annars hade man ju fått ett brons.

Nu är det bara att ta nya tag igen och vi ses på nästa allsvenska omgång.

Mvh Tomas Ring
« Senast ändrad: Mars 10, 2009, 23:32:54 av Animal » Loggat

"Skicka PM till admin vid frågor om forumets funktionalitet"
Wargen
Administrator

Antal inlägg: 624

Visa profil
« Svara #1 skrivet: Mars 11, 2009, 09:39:45 »

Strongt jobbat i vilket fall Tomas! Nästa år hoppas jag att du får sällskap av några fler seniorer från Täby AK!
Loggat
NisseViking
Spegelfreak

Antal inlägg: 76

Visa profil
« Svara #2 skrivet: Mars 11, 2009, 19:09:24 »

Bra jobbat Tomas, det kommer nog ett brons snart, det är du värd Yes
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: