|
Ilmar
|
 |
« skrivet: Juni 16, 2009, 18:21:43 » |
|
Här kommer en liten översikt över hur jag ämnar lägga upp min träning fram till serieomgång 3, träningsperioden som är extremt viktig då den också i stor utsträckning avgör resultaten på höstens två DM. Det var länge sedan jag uppdaterade tråden om träningsomläggning som jag tidigare skapade i denna forumdel och när man läser min träningsjournal är det kanske inte helt lätt att följa tanken bakom upplägget. Att jag ger detta topic en egen tråd beror på att jag tycker det skulle bli för plottrigt att ha den i tråden "Radikal omläggning ...". Jag använder inte de nummer på veckor som finns i kalendern utan jag talar om vecka 1-10, eftersom det med start veckan efter midsommar är tio veckor till serieomgång 3 (för den är väl 5/9?)
Vecka 1
Måndag Knäböj full utrustning Annan bål/benträning
Onsdag Någon variant av bänkpress, tungt Supportträning för bänkpressen
Fredag Varianter av knäböj och marklyft lätt Annan bål/benträning
Söndag Variant av bänkpress lätt Supportträning för bänkpressen
Vecka 2
Måndag Variant av knäböj med full utrustning Annan bål/benträning
Onsdag Reversed band bänkpress gröna band maxning raw Supportträning för bänkpressen
Söndag Reversed band bänkpress gröna band lätt och explosivt Supportträning för bänkpressen
Vecka 3
Måndag Marklyft maxning utan bälte Annan bål/benträning
Onsdag Variant av bänkpressen, tungt men sannolikt inte 1RM Supportträning för bänkpressen
Söndag Reversed band bänkpress gröna band lätt och explosivt Supportträning för bänkpressen
Vecka 4
Måndag Knäböj full utrustning, någon variant Annan bål/benträning
Onsdag Reversed band bänkpress gröna band maxning raw Supportträning för bänkpressen
Vecka 5
Måndag Reversed band marklyft full utrustning Annan bål/benträning
Onsdag Variant av bänkpress Supportövningar för bänkpressen
Fredag Varianter av knäböj och marklyft, lätt och explosivt, många lågreppare Annan bål/benträning
Söndag Variant av bänkpress, lätt och explosivt, många lågreppare Supportövningar för bänkpressen
Vecka 6
Måndag Knäböj med kedjor, full utrustning Annan bål/benträning
Onsdag 2boardpress tröja Supportträning för bänkpressen
Fredag Varianter av knäböj och marklyft, lätt och explosivt, många lågreppare Annan bål/benträning
Söndag Variant av bänkpress, lätt och explosivt, många lågreppare Supportövningar för bänkpressen
Vecka 7
Måndag Marklyft med kedjor, full utrustning Annan bål/benträning
Onsdag Bänkpress med kedjor tröja Supportövningar för bänkpressen
Vecka 8
Måndag Knäböj med full utrustning Annan bål/benträning
Onsdag 2boardpress tröja Supportträning för bänkpressen
Vecka 9
Måndag Reversed band marklyft gröna band full utrustning Annan bål/benträning
Onsdag Bänkpress tävlingssignaler tröja Supportövningar för bänkpressen
Vecka 10
Måndag Knäböj med kedjor full utrustning Annan bål/benträning
Onsdag Bänkpress med kedjor med tävlingssignaler tröja Supportövningar för bänkpressen
|