Ett av de stora målen för träningsperioden inför serieomgång 2 är att göra 100repparen av alla tre grenar. Jag har klarat 100repparen bänkpress (120 kg, 1 timme 15 minuter) och jag blev bränd i knäböj. Med 150 kg klarade jag 73 repetitioner på precis under en timme. En 100reppare återstår, den i marklyft, omständigheterna har tvingat mig att vila extra för att kunna ge allt då jag kör den denna vecka, onsdag eller torsdag. Jag har två frågor:
1) Stöttar mina lagkamrater mig?
2) Den fråga som går att besvara i pollen: vilken vikt vill mina lagkamrater, som stöttar mig och som jag inte sviker, att jag ska göra 100repparen på? 185 kg finns inte med som alternativ eftersom det var det jag gjorde 100reppare på i marklyft senast det begav sig.
Måste tyvärr rätta dig och påpeka att du INTE klarat 100-repparen i bänk och knäböj. Det ska vara på under en timme och det MÅSTE vara minst 100 rep för att få godkänt. GÖR OM OCH GÖR RÄTT! Du brukar ju vara noga med sånt!
1) Jag inte bara stöttar dig - jag kommer följa samma resa själv.
2) Jag ser framför mig att du kör på 122,5 i bänk, kör på 147,5 i böjen och 190 i marken.
Ps. Jag kommer satsa på 140kg i bänk, 170 i böj och 190 i mark.